Тънкостите на продуктовата фотография – ключът към скока в онлайн продажбите

В Интернет снимките продават. Това може да звучи като клише, но е самата истина. Тук дори не е необходимо да се цитира изследване по въпроса, защото тази максима не е далеч от здравия разум. Един продукт със снимка или снимки има много по-голям шанс да бъде продаден от такъв без снимка.

Ако снимките са толкова важни, значи ли това, че колкото повече снимки има един продукт, толкова по-голям шанс да се продаде? Логично е. Ако съм намерил в Интернет продукт, който търся с намерение да го закупя, бих разгледал всички негови снимки, колкото и да са те. Просто бих скролнал през цялата галерия. Това потребителско поведение води до задържане на посетители в сайта по-дълго време, повече кликове и интеракции с онлайн магазина…. И Google отчита това. Т.е. с множество снимки към продуктите ни нанасяме двоен удар в целта – по-голям шанс за покупка от доволен от съдържанието потребител и по-добра оптимиация за търсачки. Това гарантирано ще доведе още и още клиенти.

    Ecommerce       Ecommerce        Ecommerce       Ecommerce    
    Ecommerce       Ecommerce        Ecommerce       Ecommerce    

 

Тънкостите на продуктовата фотография

Излишно е да се споменава, че качеството на снимките трябва да е добро. Снимки с недобро качество е винаги по-добре от липса на снимки, но ако качеството им е професионално, могат да се очакват наистина добри резултати. Потребителите очакват добро качество на съдържанието и най-вече на снимките.

Ето някои тънкости на продуктовата фотография, които ще дадат някои дефиниции за “качествена” и професионална фотография:

 

Снимане на бижута и голи метали

Тук професионалните фотографи внимават с отблясъците. Когато насочиш светлина към продукта, макар и индиректна, металите хвърлят отблясъци, които могат да направят част от продукта твърде бляскав на места и така да се развали общият изглед. По този начин могат да се засенчат детайлите на изделието.

Затова фотографите използват специални филтри за отблясъци, както и продуктови палатки, които разпръскват светлината равномерно. Снимките на бижута, монети или други изделия от скъпоценни метали стават съвършени.

Ecommerce Продуктови палатки

 

Снимане на въртящ се стенд

Някои продукти изискват снимане от различни ъгли с цел пълнота на представата за продукта пред клиента. Има автоматично въртящи се пиедестали (или стендове), с които освен всичко се постига и ускорен процес на заснемане, с което цената за една снимка става минимална. Това е, разбира се, ако говорим за по-малък размер продукти.

Ecommerce Електрически въртящи се стендове за снимане на продукти

 

Снимане в момента на ползване/приложение на продукта

Това могат да са т.нар. “how-to” снимки, които показват как се ползва даден продукт в стъпки, като за всяка стъпка има снимка :

  1. отваряте капака;
  2. натискате червеното копче, на което пише “не натискай!!”;
  3. дърпате шнура;
  4. бягайте далеч!

 

Обработка на снимките

Да не забравяме, че снимките трябва да минат през компютъра, за да се обработят – изрязване и оразмеряване, коригиране на яркостта и цветовете, добавяне на ефект, компресиране и куп други трикове, които да направят стоката по-привлекателна, а снимката по-лека за зареждане в мрежата.

 

Защо не видео?

Професионалните фото студиа обикновено могат да заснемат и видеа. Видеата имат много добър шанс да станат вирусни, т.е. да се разпространят бързо сред широка аудитория в социалките и така да рекламират продукта, и магазина.

 

В ShopMania BIZ познаваме продуктови фотографи

В случай, че искате да направите професионални снимки на продуктите от вашия магазин, можем да ви свържем с точните фотографи. Имаме фотографи, на които разчитаме в София, във Варна и в Русе.
Специално внимание искаме да обърнем на студиото на formadesign.bg
Те използват начини за бързо заснемане на голямо количество продукти, за да излиза по-евтино цената на единица снимка. Те са от Русе, но обслужват онлайн търговци от цялата страна чрез куриер, ако става въпрос за неголеми продукти.

Вместо заключение ще си позволим да дадем един съвет – не се щадете откъм снимки, ако имате добра продуктова гама и искате да засилите продажбите онлайн. Именно снимките помагат за увеличаване на продажбите. Описанието на продуктите често остава непрочетено от посетителя, но снимките се гледат и създават силно впечатление.