Силата на персонализираните разработки и как да се създадат собствени функционалности в магазина

В днешно време, когато онлайн пазаруването е все по-популярно и достъпно, онлайн магазините търсят начини да привличат и задържат вниманието на потребителите. Едно от най-ефективните средства за това са персонализираните разработки.

В тази статия ще разгледаме някои персонализирани разработки, представяйки ги като примери за това как те са били от полза както за администраторите, така и за клиентите на онлайн магазините.

Всички размери на продуктите на категорийната страница

Ecommerce

Информацията за размерите на продуктите (ако говорим за дрехи и обувки) е от съществено значение за клиентите, особено при онлайн пазаруването, където не могат да се измерят или изпробват.

За да улесним клиентите и да ги уверим в правилния избор на размер, можем да включим всички размери за всеки продукт директно на категорийната страница. Това ще позволи на клиентите да преглеждат за наличен размер без да се налага да отварят отделните продуктови страници. Това спестява на посетителите време и усърдие, а те със сигурност ще го оценят.

Наличните размери към всеки продукт могат да се показват при насочване на курсора към продукта, да бъдат налични под цената на продукта или при някакви други условия, които администраторът на магазина реши.

Примери за такава разработка: https://www.mksport.eu/ , https://www.dolnishta.bg/


Това е персонализирана разработка за многовариантни продукти и можем да я направим както администраторът я пожелае.

Бутон за плащане с различни платежни методи (в продуктовата страница)

Ecommerce

Различните клиенти предпочитат различни начини на плащане. За да се удовлетворят нуждите на разнообразната клиентска база, може да се добави бутон за плащане с различни платежни методи директно на продуктовата страница.

Това ще позволи на клиентите да избират предпочитания от тях начин на плащане още преди да продължат към касата. С включването на различни платежни методи ще се увеличи удобството и достъпността на пазаруването.

Нарекли сме подобен тип функционалности CBNB (Custom Buy Now Button).Тази функция може да се използва за по-скъпи продукти или когато магазинът често получава поръчки само за един продукт. Когато потребителят го натисне, бутона го препраща директно към страницата за потвърждение на поръчката, като избира предварително конкретен метод за плащане и прескача стъпката с добавянето на продукта в количката. Това значително ускорява процеса на поръчка и гарантирано увеличава конверсията.

Персонализирани пиктограми

Към продуктите, както в категорийните страници, така и в продуктовите страници, могат да се поставят “custom” пиктограми (малки изображения), които да са активни при някакви условия - например ако продуктът има някаква стойност на характеристика или стойност на специално поле.

Например, ако искате да се постави акцент на продуктите на дадена страна на производство, може да се създаде специално поле към продуктите. При наличието на това поле да се показва знамето (или друго изображение, по желание), което да означи продукта и да го накара да изпъкне сред останалите.

Подобни персонализирани пиктограми могат да се ползват при всякакви други условия и цели.

Помощник за пазаруване (Shopping Assistant)

Ecommerce

Помощникът за пазаруване …..

Помощникът за пазаруване насочва потребителите към конкретен продукт или им помага да изберат точно това, което търсят.

Представете си, че имате богат продуктов каталог с продукти с много опции (характеристики). Изборът е толкова богат, че клиентите се затрудняват да изберат точно това, което търсят… На помощ идва помощникът за пазаруване (shopping assistant).

Това е малко приложение в клиентската част на сайта, което позволява на клиентите да въведат своите предпочитания за бранд, цена, характеристики и други данни за продуктите, а след това приложението само филтрира продуктите, чиито данни съвпадат с клиентските предпочитания.

Така клиентът бързо и лесно открива това, което търси, вместо да се лута с часове из страниците на сайта без да е сигурен от какво точно има нужда.

Пример за Помощник за пазаруване може да се намери на https://www.ofisitel.bg/

Поле - “Оставете си телефонния номер, ние ще звъннем"

Ecommerce

Една от най-честите причини, поради които потребителите напускат пазаруването в електронния магазин, е сложността на процеса на добавянето на адрес и плащане и като цяло въвеждането на потребителските данни. За да се улеснят клиентите и да се задържат в процеса на покупка, може да се добави поле "Оставете си телефонния номер, ние ще звъннем" още на самата продуктова страница.

Това ще позволи на клиентите да оставят своите телефонни номера, за да получат обратна връзка или да бъдат консултирани от представител на продавача. Този персонализиран подход ще улесни клиентите и ще им позволи да получат допълнителна информация или подкрепа, когато тя е необходима.

Този тип функционалност е много удачен за онлайн магазини, които предлагат по-скъпи артикули или при магазини в които често пъти в количките има само един продукт при потвърждение на поръчка.


Бутонът се намира в продуктовата страница

Персонализираните разработки са силно важни за привличането и задържането на вниманието на потребителите в днешната онлайн търговия. При създаване на удобство, информация и персонализирани препоръки, може да се подобри клиентското изживяване и да се увеличат шансовете за успешни продажби.

Персонализираните разработки могат да създадат по-приятно и удовлетворително пазаруване за клиентите, което ще помогне за привличане и задържане на тяхното внимание, както и за увеличаване вероятността за успешни продажби.

Посочените няколко разработки в тази статия са само малка част от всички разработки, които екипът на MerchantPro е правил за конкретни проекти. За всеки конкретен проект персонализираните разработки могат да са много различни. Понякога малка промяна във функционалността или изгледа на онлайн магазина, може да повиши ефективността значително.

Екипът ни е готов да посрещне всяка персонална разработка, която вярвате че може да помогне.

Ако някоя от тези разработки Ви заинтригува може да ни пишете на имейл: support@merchantpro.bg и ние да Ви кажем повече информация.