Ръководство за електронна търговия за Черен Петък 2021

Определено има причина да се чака с нетърпение най-голямото събитие в електронна търговия за годината. През 2020 продажбите около черния петък са били с 30% по-високи в сравнение със същите през 2019, така че очакваме тази година продажбите също да се увеличат значително. В България Черния петък тази година се очаква да е на 26 ноември, но много често различни онлайн магазини залагат на различни дати и дори продължителността не е само един ден.

Традиционно търговците пускат различни предложения в магазините - от електроника до играчки, като така стартират коледния сезон за пазаруване, отваряйки магазините още в 5 сутринта. През последните години обаче лудостта по пазаруването се премести онлайн, което е едно голямо предимство.

Нашето ръководство за Черен Петък 2021 ще помогне да не бъдат пропуснати важни елементи от кампаниите.

Да започваме!

Онлайн продажбите около Черния петък могат да започнат още в понеделник на следващата седмица, така че бъдете сигурни, че сте готови да ангажирате търсещите купувачи предварително.

Анализ на историческото представяне

Ecommerce

Преди всичко друго е добре да се анализират статистическите данни от черния петък в предходни години. Това ще помогне да се разбере как да се направи още по-добра кампания, с още по-добри резултати. Внимание заслужават:

  • най-продаваните продукти в предишни кампании за Черен петък
  • най-големите източници на трафик
  • най-ефективните източници на трафик

Проверка дали техническата инфраструктура ще се справи с увеличения трафик

Всяка кампания, колкото и да е убедителна, ще бъде безполезна, ако сайтът се срине в най-важния ден. Добре е да се провери хостинг доставчика и ИТ екипа дали инфраструктурата е готова за това събитие.

Подготвяне на инвентара

Преди да се измислят най-вълнуващите оферти си струва да се спомене, че намалението на цените на стоките в сайта с 10% или 20% е най–лесната промоционална стратегия, която може да се приложи.

Не трябва да забравяме обаче, че Черният петък е просто денят, който бележи откриването на сезона за пазаруване. От това търговско събитие до края на годината ще има нужда от значителна наличност от стоки, понеже купувачите са по-активни от всякога именно в този сравнително дълъг период от време - чак до Нова Година.

Това се оказва особено вярно, ако магазинът предлага електроника, уреди или всичко, което може да се предложи като подарък през зимните празници, от детски игри и дрехи, до инструменти и спортни стоки.

Правилно разпределяне на рекламните бюджети

Знае ли се в този момент каква сума ще се похарчи за реклама около Черния петък и празниците, които следват? Ако не е добре да се създаде рекламен бюджет, план който включва PPC реклами, но и различни други неща, които ще бъдат нужни през целия период: графики, публикации в социалните мрежи, рекламни статии, създаване на информативни или промоционални видеоклипове и т.н.

Създаване на комуникационни канали

Малко по-горе споменахме, че е добре да се направи анализ на представянето през минали години, за да се види какво е работило и какво не. Това ще помогне да се подберат най-добрите канали за комуникация. Много важно: възможностите са изключително много. Задължително присъствие във всички канали ще "разтегне" бюджета твърде много и евентуални би довело до скромни резултати.

Подбиране на най-продаваните продукти за Черния петък

Планирането на намаленията е с основно значение за цялата кампания и това е първото нещо, което трябва да се направи - разработване на стратегия за промоция. Намаляването на цената не трябва да е агресивно. Това е капан, в който се хващат много търговци. Прекалено голямото сваляне на цената може да доведе до увеличение в броя на продажбите, но тези продажби може да не компенсират загубите, които причинят много по-ниските цени.

Разбира се, може да се приложи отстъпка за всички продукти. Въпреки това обаче ще трябва да се наблегне на някои бест селъри, най-желаните, най-търсените продукти или тези с най-голяма отстъпка. Това е Черен петък, все пак. Потребителите очакват наистина големи отстъпки.

Създаване на специална лендинг страница за Черния петък

Тази страница не трябва да се публикува по-рано от необходимото и може да не се популяризира. Но е важно да съществува, да могат да се добавят продукти към нея постепенно и да се тестват различни формати и графични опции. Никога не е твърде рано да се започне работа по такава целева страница. Тя може да е просто една динамична или пък статична категория, която да съдържа всички намалени продукт. С MerchantPro създаването на такава динамична категория става много лесно, а намалените продукти могат да попадат автоматично в нея.

Подготвяне на графични материали

Ecommerce

Няколко дни преди началото на кампанията е необходимо всички материали да са готови и под ръка, като много важно е да не се забравят следните неща:

  • банери;
  • анимации и колажи;
  • снимки на продукти;
  • видеа;
  • изскачащи прозорци;
  • HTML имейл шаблони.

Създаване на шаблони за имейли

Имейлът е най-добрият канал за привличане на продажби както за Черен петък 2021 г., така и за след това. Предварителните мейло могат да съдържат препратка към формуляр за “улавяне” на потенциални клиенти, а съобщението да се изпрати една до две седмици преди Черния петък. Клиентите ще бъдат информирани, а търговците ще знаят какви продукти търсят и в какъв обем.

Обръщане на допълнително внимание при клиентската поддръжка

Ecommerce

Всеки има въпроси през този период. А времето никога не достига. Клиенти искат да купуват бързо, безопасно и да са добре информирани. Поради това има вероятност отделът за клиентска поддръжка да не може да се справи с въпросите навреме.

Могат да се добавят допълнителни канали за контакт, които работят бързо (като чат на живо), но и да има достатъчно оператори на разположение по време на кампанията. Със сигурност подобно разширяване на екипа трябва да се случи предварително.

Проверка на времето за доставка

Ecommerce

Дори ако като цяло услугите на куриерите са безупречни и поръчките достигат до клиентите бързо, по време на Черния петък всички куриерски и спедиторски компании са изключително натоварени и под напрежение, а времето за доставка се увеличава значително. Това трябва да се има предвид.