Повече продажби чрез психологически тактики: ограничени наличности, бързи продажби и други

При изграждането на стратегии за електронна търговия се обсъждат различни маркетингови подходи, включително цветове, банери, съдържание, SEO, кампании с инфлуенсъри и други. Това не е изненадващо, тъй като в свят с хиляди възможности изборът на най-подходящия подход може да бъде предизвикателен.

Независимо от това, всички тези стратегии имат общ корен - психологията. Около 95% от решенията за покупка се формират подсъзнателно. Този феномен се наблюдава дори във физическите магазини. Разположението на рафтовете, подреждането на продуктите и цветовете на опаковката се избират с цел да предизвикат усещане за спокойствие у посетителите и така да стимулират повече покупки.

В онлайн магазините прилагането на психологически тактики става още по-лесно. За да се увеличат продажбите се изискват фини, но силно въздействащи промени.

Психологически трикове за увеличаване на продажбите

Тактиките, описани по-долу, не са нови, но работят откакто съществува електронната търговия. Това, което се променя, са комуникационните канали. Ето как можете да ги адаптирате към онлайн средата.

Социално доказателство - отзиви и препоръки

Купувачите - всъщност хората като цяло - имат най-голямо доверие в хора, подобни на тях, а не в бизнеса. Когато прочетат рецензия или препоръка, те придобиват доверие в продукта само защото вече са се доверили на човека, който е изказал мнение.

  • Събирайте и публикувайте често отзиви и ревюта на видими места.
  • Използвайте социалното доказателство (social proof) за повишаване на доверието в продуктите.

Принципът на реципрочността

Принципът на реципрочността предполага, че когато някой прави нещо положително за вас, вие се чувствате задължени да върнете услугата. В сферата на електронната търговия този принцип може да бъде лесно използван, като предоставите нещо безплатно.

Различни проучвания казват, че основната причина за изоставянето на пазарската количка е цената на доставка. Също така, 93% от купувачите казват, че безплатната доставка би ги накарала да купуват повече и по-често.

Ако сте в състояние да предложите безплатна доставка, разгледайте възможността да я предоставите за поръчки над определена стойност.

Създайте емоционална връзка с вашите клиенти

Това е по-лесно, отколкото изглежда. Не е необходимо да се познава лично всеки клиент. Началото на връзката е във набор от ценности и тези, които представляват бранда на магазина.

70% от купувачите предпочитат да купуват от компании, които споделят техните ценности. Тези купувачи са готови да платят повече за това.

Затова, не се колебайте да споделчте на уебсайта това, в което вярвате и какви са ценностите, които изповядвате. Разбира се, не всеки ще се съгласи с тях. Обаче тези, които споделят същите убеждения, ще се превърнат в дългосрочни и лоялни клиенти.

Страх от пропускане

Тревогата да не пропуснете важно или желано събитие често стимулира ненужни покупки, особено по време на разпродажби.

Най-лесните начини да се използва тази техника за повече продажби са:

  • Флаш разпродажби - "Ексклузивните намаления важат само за 12 часа! Побързайте!" - Посетителите осъзнават ограниченото време за поръчка и страхът от загуба на тази възможност.
  • Ограничени количества - "Остават само 3 броя в наличност! Побързай!" - Използването на такава стратегия автоматично придава стойност на продукта, особено когато голяма част от наличните бройки вече са продадени.

Съществуват различни психологически стратегии, които да се прилагат. Въпреки това препоръчваме да ги използвате с умереност. Въпреки че те могат да бъдат изключително полезни, никой не обича да се чувства манипулиран. В дългосрочен план има вероятност клиентите да спрат да купуват при прекомерно използване на подобни тактики.

Освен това се уверете, че всичко, което обещавате с използването на тези стратегии, ще бъде изпълнено и че продуктът, неговите характеристики и качество са в съответствие с това, което се рекламира.