Новите измерения в онлайн търговията – дропшипинг и продуктов арбитраж

Дропшипингът става много модерен, на глобално ниво. Причината за това е, че сегашните технологии на маркетинг и продажба позволяват много лесно да се закупи една стока от едно място и да се продаде на друго. Има достатъчно на брой платформи за продажба, има достатъчно улеснени методи за изтегляне на продукти и публикуването им някъде другаде – на по-висока цена, откъдето идва и печалбата.

Дропшипингът позволява да се работи на множество пазари едновременно, като освен това не обвързва търговеца с предварителна инвестиция в продукция, склад и др. Работата на търговеца се свежда единствено до маркетинг и продажба. Също и разходите на търговеца са единствено за това

Разлика между дропшипинг и продуктов арбитраж

Понеже дропшипингът като термин навлезе доста силно в последно време, тук е мястото да направим някои дефиниции и уточнения.

Продуктовият арбитраж е тип сделка, при която се печели от разликата в цените на два различни пазара. Примерно ако цената на дадена стока в Amazon е 30 долара, а в eBay се продава за 40 долара, търговецът може да закупи стоката от Amazon и да я продаде в eBay, като ценовата разлика остава за него (минус някои такси и транзакционни разходи).

Относно дропшипинга – това е начин на търговия, при който имаме един голям доставчик на продукти, който позволява на редица търговци да предлагат асортимента му пред крайни клиенти. Съответно доставчикът предлага на търговците стоките си на доставни цени, а търговците ги предлагат на клиентите на крайни цени. Печели се от разликата в цените.

Ecommerce

Новият подход в продуктовата търговия

Ако приемем, че дропшипингът и продуктовият арбитраж са нещо относително ново в търговията с продукти и се развиват редом с технологиите за електронна търговия, то има няколко общи неща между тях.

Едното е, че продуктите въобще не минават през ръцете (адреса или склада) на търговеца. В случая с арбитража продуктът от продавача в Amazon се изпраща директно на купувача в eBay, а в случая с дропшипинга продуктът от доставчика директно се изпраща на крайния клиент.

Второто общо между двата метода на търговия е, че търговецът реално не инвестира в закупуването на стоки, които да предлага надребно.

Точно в това се състои новият подход в търговията надребно. Търговецът надребно не се занимава с доставки, складови наличности, инвестиции в асортимент от продукти, договорености с куриери или други лица. Освен това всичко става през интернет. Не е необходим физически магазин или наемане на продавач-консултанти.

Това прави търговията надребно изключително достъпна. Търговецът трябва просто по най-добрия начин да маркетира и представя продуктите си пред публиката, за да генерира продажби. За това му помага и доставчикът, който освен маркетинг материали е осигурил и куриерските услуги, връщането на продукта (в случай че клиентът се откаже от него) и цялата друга необходима инфраструктура, за да може търговецът да е максимално улеснен и да се съсредоточи изцяло върху продажбите.

Ecommerce

Готови ли сте да започнете с дропшипинга?

Има няколко неща, които трябва да се обмислят добре преди самия старт:

  1. избор на доставчик на продукти (може и повече от един);
  2. избор на пазар или пазарна ниша (България, Европа, САЩ или други отделно страни). Това зависи главно от езиците, които знаете и опита който имате на отделните пазари;
  3. избор на подходяща технология за представяне и маркетиране на продуктите (подходяща платформа за построяване на онлайн магазин)
  4. направете си анализ на уменията, за да прецените дали и докъде можете да стигнете: езици, технически умения, знания в конкретни области и продукти, търговски умения…
    Като подходяща платформа за създаване и развитие на онлайн магазин предлагам Merchant Pro – merchantpro.bg
    Чрез нея можете да продавате както в България, така и в над 30 други страни в Европа и по света (вкл. САЩ). В какъвто пазар и сегмент от пазара да се съсредоточите, ще намерите точните инструменти за маркетиране и продажба.

Относно избора на доставчици – ето един списък с доставчици в България, от които можете да се възползвате:

http://www.bigbuy.eu/bg/
http://clothink.eu/
http://rovibg.com/
http://magprom.net/dropshipping-programa
http://mbox.bg/
http://bg.diacheli.com/bg/dropshipping
https://solytron.bg/

Не забравяйте:

Дропшипингът е модел на търговия, който тепърва ще се развива. Не се ограничавайте от нищо: нито от пазарите, нито от доставчиците, нито в начините на реклама. Можете да започнете на българския пазар с един или повече доставчици, но да продължите по-натам на международната сцена. Възможностите са неограничени, а стартовата инвестиция е минимална.

Който е роден за търговец със сигурност ще успее.