Можете да тичате след клиентите си или да ги накарате те да ви търсят

Отворили сте наскоро магазин и искате повече хора да научат за него и за продуктите ви?

За да научат потенциалните ви клиенти за вашите продукти нямате нужда от прес рилийзи към разни онлайн или специализирани издания и журналисти. Играта се промени и PR-ът е вече нещо различно в наши дни.

PR кампанията може да е успешна, ако намерите точните хора, които да помогнат. Съществуват така наречените инфлуенсери „Influencer“ – личности, които оказват влияние върху мнението на голяма група хора, например диктуват модата в дадени субкултури, въвеждат нови технологии и тенденции в професиите си или са просто неформални лидери на някакви групи хора. Те комуникират с аудиторията си чрез блог, влог (видео блог), социални мрежи или неформални събирания.

Ако те напишат, направят видео или споделят нещо за вашия магазин или продуктите, които предлагате, могат неимоверно много да помогнат на бизнеса ви. Ефектът може да е значително по-голям от това да публикувате статия във вестник или списание. Това е защото техният глас се чува от някаква група хора и им се има доверие.

“Живеем в свят, в който не срещаме недостиг на стоки, а срещаме недостиг на клиенти” – Филип Котлър

Ecommerce

Преди да изберете комуникационна кампания, уверете се, че познавате добре клиентите си. Създаването на клиентски профил не е просто теоретична прищявка на маркетолозите. Важно е и е полезно да знаете какви са желанията на клиентите ви и какво ги кара да купуват от вас.

Този клиентски профил може да бъде описан чрез ключови думи, които описват и бизнеса, продуктите, обслужването, комуникацията с клиентите, задоволяваните нужди.

След като дефинирате тези клиентски профили, използвайте същите ключови думи в сайта си при описание на продуктите или магазина си.

Не забравяйте да проверите с какви ключови думи ви намират хората в Google. Така ще знаете какви точно думи да използвате в публикувации в мрежата и като рекламни банери, имейл съобщения, промоционални анонси, рекламни статии, видео и снимкови материали и др.

Изпращайте съобщения, които да предизвикат отговор бързо!

Днес всички сме в движение. Решенията за покупка се правят бързо, понякога след кратък размисъл, но много често са импулсивни. Живеем във времена, когато дори и малък бизнес може да издуха пазара и да стане лидер, ако направи точния удар в точното време и по точния начин.

Ecommerce

Можете да използвате видео, инфографики, снимки или вълнуващ текст. Разкажете за продуктите си и ги споделете в социалките.

Като допълнение, голяма част от блогърите, влогърите и инфлуенсерите търсят нови начини за създаване или предаване на качествено съдържание. Така че… предложете им това, което търсят и се възползвайте от техния талант.