Малките неща, които правят онлайн магазина успешен

„Дяволът е в детайлите” казват хората. И съвсем не грешат.

В един онлайн магазин принципно настройките и функционалности могат да се разделят на две групи: основни и фини. Докато основните настройки и функционалности са съвсем задължителни и то е ясно какви са, фините ще определят до каква степен онлайн бизнесът ще бъде успешен.

Много често успехът е въпрос на бутване на нещо съвсем малко по дизайна или добавяне на някои малки новости, които да направят страхотно впечатление у посетителите. В тази статия ще се опитаме да обърнем внимание именно на тези малко функционалности и настрой, които могат да дадат тласък на онлайн магазина.

Директна комуникация с клиенти в реално време през сайта

Да, това изисква постоянно някой да стои на компютъра и да чака потребител да се покаже с въпрос. Доказано е обаче – това повишава продажбите. И не е чак толкова задължително да се стои постоянно на компютъра в очакване на клиент с въпрос. Всяка подобна система приема и офлайн съобщения.

В ShopMania BIZ може много лесно да се интегрира едно такова решение за „Live Chat”. Това е приложението на Zopim – лесно и безплатно приложение за чат с клиентите в сайт. Достатъчно е да се регистрирате и да ни изпратите кода от това приложение, за да го заложим.

Ако сте свикнали да използвате друго подобно приложение, просто ни изпратете информация с начина на неговата интеграция, за да го заложим: biz@shopmania.bg

Поддържане на блог

Може би това изглежда адски много труд, но това е един от малкото познати начини за създаване на уникално, полезно и генериращо трафик съдържание. Блогът е и полезен начин за комуникация с посетителите, за сприятеляване и поддържането им като лоялни клиенти.

Хората наистина оценяват полезното и ценно съдържание на сайтовете, особено ако става въпрос за онлайн магазин, който дава практически насоки, свързани с продуктите които продава. Затова – постарайте се да им доставите такова.

Поддържане на ежемесечен бюлетин

Бюлетинът не просто дава някаква актуална информация и новини в сферата, в която се интересуват клиентите. Той подсеща хората за съществуването на магазина, който в повечето случаи получателите на бюлетина вече са посетили.

Бюлетинът обаче трябва да е добре балансиран откъм полезно съдържание/предложения на магазина. Полезното сърържание може да е забавно – тематични вицове или истории, може да е сериозно - интересни факти, анализи и статистики. Покрай полезното съдържание задължително вмъкнете вашите специални оферти.

Чести малки промени в дизайнa

Малките, но видими промени в дизайна са много добър инструмент за поддържане на интереса на лоялните посетители. Той помага те да останат с впечатлението, че сайтът се развива и подобрява. Това не остава незабелязано и от самите търсачки, така че е почти задължително един онлайн търговец да се възползва от такива прийоми.

Основните линии на сайта не бива да бъдат променяни, все пак, освен ако не се прави тотален редизайн. Малките промени в дизайна са полезни дори за логото, стига да не се променят неговите основни линии и да остане разпознаваемо. Потребителите харесват и уважават тези промени.

Има сайтове, които ежегодно сменят някаква часто от дизайна на приложенията си, не напразно. Все пак старайте се да не правите генерални промени в дизайна на управлението на потребителската част.

Добре написани условия за ползване и политика на конфиденциалност

Потребителите стават все по-взискателни, когато стане въпрос за техните права спрямо търговците. Те са все по-запознати и все повече изискват от търговците.

Много от тях посещават страниците за условия за ползване, политика по конфиденциалност и политика за доставка преди да направят поръчка. Излишно е да споменаваме, че тези текстове са законово изискуеми за всеки търговец в интернет.

Постарайте се да напишете лесно разбираеми, клиентски ориентирани и добре организирани законово-изискуеми текстове. Това наистина помага. Най-добре ще е предварително да се запознаете със законите, които регулират дейността на онлайн търговията – закона за защита на потребителите, закона за електронната търговия, търговския закон, закона за електронните съобщения и закона за защита на личните данни.

Възможност за избор измежду максимален брой доставчици

Някои потребители имат присантиман към куриерските фирми. Или просто предпочитат някои, или просто не искат да бъдат обслужвани от други, поради някакви техни си причини. Все пак е добре да предоставим поне няколко възможности за избор на доставчик, най-малкото за да могат потребителите да изберат най-добрата цена.