Купувачите предпочитат специализирани онлайн магазини

Клиентите, които желаят да закупят нишов продукт, трудно го намират в хипермаркети или в големите онлайн магазини, които продават всичко. Те често се обръщат към по-малки, но специализирани онлайн магазини.

Купувачите считат, че големите онлайн магазини, предлагащи широк асортимент продукти (масовки), не могат да задоволят изисканите предпочитания на хора, които търсят нещо по-специфично.

А всеки от нас е специалист в нещо, нали? И по нашата най-тънка специалност винаги търсим сред възможно най-голям брой опции и разновидности от даден продукт, каквито големите магазини за всичко обикновено не могат да ни предоставят.

Ecommerce

На 3 юни 2015 г. UPS (световен лидер в областта на логистиката и транспорта) и ComScore (водещ анализатор в дигиталната индустрия) публикуваха проучване в което над 5000 души са взели участие. Проучването показва на американските търговци надребно какво трябва да направят, за да останат конкурентоспособни онлайн. Предпочитанията на потребителите се фокусират върху:

  • улесняваненамиранетоизакупуването на стоки от мобилни устройства;
  • гъвкави опции за доставка;
  • опростяване на реда за връщане на продукта без допълнително заплащане.

С други думи, потребителите са склонни да използват мобилен телефон за търсене (41%) и купуване на стоки (30%), и са повлияни от присъствието в социалните мрежи и безплатния транспорт, които са фактори при вземане на решенията за закупуване.

Може би тази информация вече е известна на повечето от вас, но ето какви новости носи това изследване:

  • 61% от анкетираните са направили поръчка при по-малък търговец на дребно, тъй като предлага продукти, които не са намерили при основните му големи конкуренти;
  • 49% от хората избират малък онлайн магазин, защото вярват, че не биха могли да намерят желания продукт в голям магазин;
  • 40% искат да подкрепят малкия бизнес в обществото си;
  • 40% от потребителите са направили онлайн поръчки извън САЩ, като при половината от тях е защото го търсят на по-ниска цена;
  • 35% от купувачите търсят продукти, които не се намират в магазините в САЩ.

Като цяло нишовите търговци са и много по-компетентни.

Те предлагат обстойна консултация преди и след покупка, а това може да се окаже изключително ценно за потребителите.

Много често дребните специализирани търговци предлагат и допълнителни услуги, които не могат да се намерят в магазините за всичко: специализиран транспорт до обекта на клиента, сервиз и поддръжка, гаранция, регулярен технически преглед и почистване, подробни инструкции за инсталация и начин на използване и съхранение (и то от личен опит), което в края на краищата се оказва една безценна помощ.

Самото проучване за американския пазар можете да намерите тук: PDF документ