Как да продавате електронни продукти онлайн

Страхът от навлизане в пазар, който вече изглежда пренаситен, е нещо обичайно щом става въпрос за продажба на електронни продукти онлайн. Тази засилена конкуренция може да се превърне, обаче, и в причината за смелостта да превърнете желанията си в реалност. На глобално ниво експертите очакват търсенето на електронни продукти в постоянен ръст да бъде над 1,5 трилиона USD до 2027г.

В този ред на мисли, в средносрочен план, пазарът ще има нужда от още много магазини, предлагащи такива продукти, дори на пръв поглед да изглеждат ненужни, заради вече утвърдените играчи в сферата. Въпреки това разграничаването от тях е първата стъпка към успешната продажба на електронни продукти.

В тази статия ще обясним стъпките, които са трябва да се следват, за да започнете да продавате електронни продукти онлайн.

Стъпка 1: Намерете ниша за вашия магазин

Стъпка 2: Уверете се, че предоставяте възможно най-доброто и лесно потребителско пазаруване

Стъпка 3: Създаване на изключителни продуктови описания и страници

Стъпка 4: Започнете да продавате!

Стъпка 5: Работете по изграждането на лоялността на клиентите

Активиране на опцията цифрови продукти

Стъпка 1: Намерете ниша за вашия магазин

Пазарът освен обширен е и много разнообразен. Много е важно да намерите ниша, която да ви отличава от тези утвърдени играчи, които споменахме по-горе. Това не означава да ограничите рязко видовете продукти, които предлагате, а да намерите нова аудитория или място за представяне на продуктите

Ето няколко идеи:

  • Електронни продукти за фирми (лаптопи, софтуери, принтери и други продукти с удължена гаранция);
  • Нискобюджетна електронна техника;
  • Продукти за определена група потребители (например така наречените геймъри);
  • Електронно оборудване за умни домове;
  • Премиум или луксозни продукти, с допълнителни услуги (с бърза и сигурна доставка, застраховка на пакета, опаковане на подаръци и др.);

Накратко, без значение дали става въпрос за самите продукти, ценова стратегия, стратегия за промоция или целева аудитория, важното е да се отличавате с нещо, различно от останалите търговци, и то да подтикне потенциалните купувачи да се откажат от големите производители или традиционните търговци на дребно и да изберат вашия магазин.

Стъпка 2: Уверете се, че предоставяте възможно най-доброто и лесно потребителско пазаруване

Освен изключително конкурентен, пазарът на електронни продукти има още една особеност - обикновено той е насочен към опитни потребители, които правят своите покупки предимно онлайн.

Затова те се нуждаят от лесно, бързо и персонализирано пазаруване, което не може да се създаде без значителни усилия и без цялостна SaaS платформа за електронна търговия. Тя предоставя всички инструменти, от които бихте имали нужда, от бързо добавяне на нови продукти и промоции до интегриране с други платформи (реклами във Facebook, TikTok или Google Analytics).

Стъпка 3: Създаване на изключителни продуктови описания и страници

Създаването на описания, превъзхождащи конкуренцията могат да направят вашите продукти по-успешни, дори да могат да се намерят подобни и на други производители.

Ето няколко примера:

  • Включването на всички подробности, необходими на купувача, за да направи правилен избор, като например размерите на продуктите (дори ако не изглеждат необходими), използваните материали, информация за употреба, гаранция и поддръжка
  • Инвестиране в качествени графични елементи - продуктовия фотограф знае как да подчертае дори най-обикновения аксесоар и правилния ъгъл на заснемане
  • Висока оценка от купувачите получават 3D снимките или продуктовоите клипове, понеже по този начин продуктът се вижда от всички ъгли
  • Добавяне на снимки, изобразяващи модели от целевата аудитория, които да използват продукта в ситуация, максимално близка до такава, в която продукта може да се използва. По този начин се подчертават качествата на продукта.

Стъпка 4: Започнете да продавате!

Ако знаете коя е целевата аудитория, избрали сте платформа за електронна търговия, осигуряваща всички опции, от които се нуждаете, и разполагате с отлични описания и снимки на вашите продукти, сте готови да отворите виртуалните врати на магазина си. А това са няколко идеи за привличане на възможно най-много купувачи за кратко време:

  • Сътрудничество с местни влиятелни лица или обществени личности, които имат аудитория, подобна на целевата
  • Постоянна работа върху подобряването на потребителското преживяване
  • Внимателен избор на социалните платформи, подходящи за целевата аудитория
  • Инвестиране в Google Аds или подобни платформи поне в началото
  • Създаване на имейл маркетингови кампании

Ecommerce

Стъпка 5: Работете по изграждането на лоялността на клиентите

Лоялността на клиентите започва още от първия ден. Добре разработената следпродажбена стратегия спомага за постоянното получаване на нови поръчки от съществуващи клиенти.

Можете лесно да създадете програма за лоялност, която позволява на купувачите да се регистрират още при първата си поръчка. Това става с активирането на приложението Точки за лоялност от контролния панел на Merchantpro. Освен това може да активирате и приложението Портфейл, което позволява на потребителите да създават виртуален портфейл във вашия магазин, в който могат да натрупат кредити за последващи покупки.

Активиране на опцията цифрови продукти

Ако искате да активирате опцията за създаване на цифрови продукти трябва да влезете в меню Настройки - Приложения и да инсталирате приложението Цифрово съдържание.

Преди да започнете да създавате нов цифров продукт трябва да добавите неговото изображение. Това става като влезете в Каталог, изберете Цифрово съдържание и кликнете върху бутона Добави цифрово съдържание - прикачете файла на снимката и въведете неговото име.

Следва добавянето на нов продукт към каталога на вашия магазин. Влизате в Каталог - Продуктов списък и на Тип продукт избирате Цифров продукт. След това в секцията Заложи цифров документ добавяте файла на продукта.

Накратко това бяха стъпките за продаването на електронни продукти. Вие решавате как искате да възнаградите клиентите си, а ние ви предоставяме гъвкави опции за програми за лоялност, които могат да бъдат изпълнени изключително бързо.