Как да продаваме онлайн? Всичко, което знаем за мебелните магазини

Мечтаете да стартирате собствен бизнес в областта на онлайн търговията? Блог поредицата на MerchantPro „Как да продаваме онлайн?“ ще ви подготви за успешен старт с приложими бизнес и маркетинг съвети. Ще разглеждаме примери за проспериращи бизнеси в сферата на модата, спорта, електротехниката, електрониката, стоките за дома и други.
Стоките за дома са сред трите най-поръчвани категории продукти у нас (НСИ, 2019). Анализирахме водещи електронни магазини за мебели и ще ви представим техниките, които те използват, а също и алтернативни решения, които да ви отличават.

Започнете от уебсайта

Качествената изработка на електронен магазин е първата стъпка в успеха на онлайн търговеца. MerchantPro се грижи за скоростта на зареждане, безопасността и функционалностите на магазина ви, но сега ще навлезем в детайл отвъд надеждността на платформата.

Хората, които обзавеждат жилището си, обикновено са много взискателни. Те търсят мебели с конкретен дизайн, удобство и размер. Имат изискване към цената и качеството. Търсят добавена стойност като гаранция, бърза и безплатна доставка, възможност за изплащане, тестов период и др. Иначе казано – искат да са спокойни и уверени с покупката си, защото инвестират в нещо дългосрочно.

Погледнете сайтовете на водещите производители на мебели. Началната страница и секцията „За нас“ ни засипват с промоции, информация за допълнителни екстри, които ни убеждават, че сме попаднали на правилното място. Персонално отношение, отстъпки, бърз отговор на всички въпроси. „Ние се грижим за вас“ гласи банерът на повече от един мебелен сайт. И този лозунг работи, защото хората точно това търсят.

ПРИМЕР: https://www.mebeli.bg/

Вие вероятно също предлагате„екстри“.
Те трябва да бъдат поставени ги на видимо място в сайта. Бъдете изчерпателни в описанията на условията за продажба и продуктите си. Ако клиентите питат въпроси от рода на „А има ли гаранция?“, значи нещо не правите както трябва.

Бонус съвет:

Фотографията е не по-малко важна от описанието. Направете много на брой и качествени снимки на всеки един продукт. Ако искате да бъдете още по-интересни, възползвайте се от новите технологии като 360-градусови снимки, виртуални разходки и др.

Като стана въпрос за функционалностите...

Потребителите са нетърпеливи. Те искат незабавен отговор на възникнал въпрос и ще ви дадат максимум 10 минути (HubSpot, 2019). Ако конкурентен търговец отговори по-бързо, клиентът вероятно ще купи от тях. Предложете им чат в реално време, за да бъдете винаги на разположение.

Повече информация по темата има в нашата статия, посветена на чат в реално време.

Маркетинг стратегия

Ecommerce

1. Блог маркетинг

Блог маркетингът е начин да покажете, че сте компетентни и че клиентите са ви важни. Предимство е, че малко от мебелните магазини в България инвестират в това.
Възможните теми са разнообразни – трябва само желание и креативност. Могат да се изпишат милиони статии за интериорен дизайн – декор, подредба, цветово комбиниране и др.
Има и още един аспект. Чрез поддържането на актуален блог имате по-голям шанс да се харесате на търсачките.

2. Външни линкове

Външните линкове (backlinks) са важни за SEO. Това са препратки към вашия магазин, публикувани от други сайтове. Става въпрос за статия в блог, медиен сайт или форум. Или линк, поместен на сайта на ваши партньори.
Платените публикации са най-лесният начин да се сдобиете с външни линкове, а и самите статии ще ви донесат повече трафик.

3. Имейл маркетинг

Имейл маркетингът е евтин и ефективен начин за задържане на клиенти. Повечето български търговци на мебели имат някакъв тип имейл бюлетин, но малко от тях предлагат стойностна информация отвъд промоции.
Ще има какво да споделите на абонатите си, ако поддържате блог. Изпращайте регулярно веднъж на седмица или на месец. Допълнително им съобщавайте за подаръци и отстъпки.

4. Видео маркетинг

Според маркетолози, видео съдържанието води до 66% повече потенциални клиенти, сравнено с останалите видове съдържание (OptinMonster, 2019).
Видеоклипът предлага повече пространство за креативност. Днес хората очакват повече от качество – те търсят емоции и преживявания.
Може би затова видеата на WestElm работят (2.2 млн. последователи в Instagram). В тях има цвят, емоция, искреност. Отбелязваме няколко интересни неща в стратегията им в IGTV:

  • Видео публикациите са вертикални. Това е нещо нестандартно и приковава вниманието;
  • Качеството е страхотно, цветовете са богати и наситени;
  • Имат разнообразни теми. Виждаме кратки how-to или DIY видео материали – на тема готвене, подреждане, боядисване и т.н. Освен това, имат интервюта на тема интериорен дизайн с дизайнери, инфлуенсъри и бизнеси.

https://www.instagram.com/westelm/channel/?hl=bg

5. Социални мрежи

Създайте профили във Facebook, Instagram и Pinterest.

Pinterest е мястото за вдъхновение, когато обзавеждаме жилище. Публикувайте креативни проекти и дизайни – нестандартни мебели, интересни подредби, съвети, инструкции и още куп неща, за които се сещате.
WestElm например споделя съдържание, генерирано от потребителите. И имат 10 млн. посетители на месец.

ЗА СНИМКИ: https://www.pinterest.com/westelm/

Във Facebook и Instagram се придържайте към последователно и увлекателно съдържание, използвайте спонсорирани постове и инфлуенс маркетинг. За мебелните магазини са популярни анкети, игри и томболи.
Клиентите следят промоциите на мебели, а още повече обичат безплатните награди.

Dormeo Bulgaria е най-популярната българска страница във Facebook в категорията стоки за дома. Със 153 хил. харесвания, те успяват да ангажират аудиторията си. Страницата им събира хора с различни интереси в нещо като общност. Отделно от това, публикуват забавно съдържание, организират игри и събития на живо.

6. Офлайн реклама

Въпреки че целта ви е да продавате онлайн, не бива да пренебрегвате офлайн рекламата и в частност събитията на живо. С календара на Facebook дори хората, които не ви следват, могат да видят организирано от вас събитие. Такъв тип мероприятия най-често са откриване на магазин, игри на живо и промоции под различни форми. Също така, може да участвате в изложения, организирани от друг.

Мебели Виденов наскоро организираха събитие, наречено „Нощта на мебелите“, на което откриха новия си шоурум и раздадоха над 300 награди.

Традиционна реклама Ако сте решили да запазите ресурс за традиционен маркетинг в печат, радио и телевизия – това не е никак лошо решение. Подходящи са също така билборди, постери и флаери.