Искате повече клиенти? Научете се да общувате с тях!

Добрата комуникация с клиенти на магазина е съществен елемент от развитието на успешния бизнес.

Писмената комуникация чрез имейли е едно от първите неща, които ще помогнат да се създаде добра репутация. Ето защо е много важно да се грижим за няколко основни аспекти за успешната комуникация по имейл.

Подготвили сме поредица от статии, които ще помогнат да подобрите практиката за комуникация с настоящи или потенциални клиенти.

Постоянна връзка и приемственост

Едно от първите предизвикателства, които трябва да бъдат решени при общуването чрез имейли, е да се осигури бърза обратна връзка. Не можете да си позволите да не отговорите на клиентските писма в срок. Това може да означава един изгубен клиент.

Също трябва да помислите за имейл акаунта, който използвате. В съобщенията, които получавате на вашия адрес (който се генерира със създаването на магазин в ShopMania BIZ) автоматично се насочва към имейл адреса, свързан с профила в ShopMania BIZ.

Полезно е да имате потребителски имейл адрес, който лесно да се разпознава от потребителите. Той предлагане и допълнителна увереност на клиентите.

В ShopMania.biz можете да създадете свой потребителски имейл адрес като info@magazin_za_neshto.shopmania.biz или support@magazin_za_neshto.shopmania.biz.

Бързаобратна връзка

Всеки път при получаване на съобщение от клиент, е важно да се отговори почти веднага.

Добре е темата в писмото винаги да започва с името на магазина, последвано от ясно изречение по дадения въпрос, който е изпратил клиента.

Отговори по темата
Добре е да се отговаря винаги на въпроса или предложението, които са адресирани. Ако нямате готово решение под ръка по това време, казвайте, че ще се свържете отново, веднага щом имате отговор или че вашия магазин не предлага този продукт / услуга, която клиентът проучва.

Ето един пример за отговор:
Здравейте г-н/г-жо <фамилно име>

Заявеният от вас продукт, "Пикасо живопис комплект" с номер SD44213, е на склад. Ако поръчката е направена по време на днешния ден, продуктът ще бъде доставен до 24 часа по куриерАнти-спампосетете препратките по-долу:

Препратка_1

Препратка_2

Отговори по темата

<телефонен номер> <имейл адрес на магазина>

<уеб адрес на магазина>

При иницииране на комуникация с клиенти

Когато Вие сте този, който инициира комуникацията, когато им изпращате писма, обобщавайте съдържанието им в темата, за да се стимулира интереса на клиентите да отворят съобщението. Използвайте кратки и прости изречения.

Обърнете внимание на препинателни знаци!
Не забравяйте да използвате правилна пунктуация. Това ще доведе до вашето послание да бъде ясно и добре разбрани. Все още има злоупотреба с удивителни знаци. Това не е препоръчително.

Не използвайте прекалено много главни букви.
Използвайте главни букви в темата и в текста внимателно. Колкото и да се изкушавате да обърнете внимание на промоционалното съобщение, написаното само с главни букви е досадно за четене и обозначава определен "отчаяние" на продавача - това може да се възприеме от клиенти по негативен начин, като липса на стабилност в бизнеса.

Разделяйте на параграфи
Пишете кратки изречения и параграфи, разделени с празни редове. Проветривият текст е по-лесен за четене и така вашето съобщение ще стане по-лесно за разбиране от клиентите. Но все още не прекалявайте. Никой няма търпение да чете подробности за промоция, която продължава твърде много редове с голямо разстояние между тях.

Проверете два пъти името на клиента!
Винаги двойна проверка на правописа и особено ако клиентът си има име – лично или фирмено. Просто проверете дали е изписано правилно. Никой не обича да му бъркат името.

Пазете се от грешки!
Преди да натиснете "изпрати", отново прочете съобщението. Може да сте пропуснали грешка в бързината или небрежност. Ако не сте сигурни как да обясните определена дума, използвайте автоматична корекция на разположение във всеки текстов редактор или се консултирайте с колега. Писмо с граматични грешки или с твърде много чуждици няма да остави добро впечатление.

Персонализирайте съобщенията
Не използвайте отговори по подразбиране или автоматично отговори на при всяка комуникация, а ги персонализирайте според предмета на съобщението, получено от всеки клиент. Адресирането при разговора говори за ангажираност и уважение. Минавайте на лични имена, само ако клиентът е подходил пръв към това, или се подписва с малкото си име, например, вместо "Уважаеми г-н <еди кой си>" може да се каже "Здравейте <първо име>". Запазвайте уважителната форма във всички случаи.

Използване на прикачени файлове
Внимавайте когато искате да изпратите прикачен файл към предложението, особено ако съдържа снимки, клипове или други самостоятелни файлове. Съществува риск вашето съобщение да отиде в папката за спам на получателя или да бъде блокирано от антивирусен софтуер. Избягвайте да изпращате големи прикачени файлове! Научете се да използвате архивиращи програми, ако трябва да изпратите по-голям файл. Когато отговаряте на съобщение с прикачен документ, не забравяйте да премахнете прикачения файл, за да не отежнява ненужно папките на получателя.

Завършващи редове
Както темата на съобщението, така и съдържанието са важни, но не трябва да се пренебрегват завършващите редове. Уверете се, че клиентът остава с убеждението, че е е важен за вас в края на съобщението с някаква формулировка: "Надяваме се, че тази информация е полезна", "За допълнителна информация сме на разположение", "Желаем добър ден" или други в същия стил. Ако вашият магазин предлага на клиентите поддръжка по телефона, можете да заключите с думите "за повече информация можете да се свържете с нас по телефона," или "ние имаме и телефонен номер. "

Анти-спам правила

Ако искате да изпратите информация за вашия магазин или предложения, които не са ви запитвани или поисквани, трябва да знаете, че има закон в тази връзка, въз основа на който съобщението може да се счита за спам.

Някои клиенти могат да се почувстват раздразнени, ако ги бомбардирате с твърде много рекламни съобщения.

По-добре е да използвате електронната поща за съобщения, подобни на следното:

Това съобщение се изпраща, за да Ви информира за новите неща в <име на магазина>. Ако желаете да се откажете от тази услуга, моля, отговорете на този имейл с "Отписване".

Ако впоследствие се получи съобщение от някой клиент, който не желае да получава определените ценови оферти или друга информация, не ги дразнете с повече съобщения, защото има риск, дори да бъде предявен иск.

Не забравяйте за другите контакти

Добре е да се подписвате накрая като личност, т.е. с името си, а не просто с името на магазин. Така потребителят има усещането че говори с истински човек и разчита да бъде обслужен правилно.

Освен това използването на истинско, или поне реално звучащо име, означава ангажираност в бизнеса, на което винаги се гледа с добро очо.

Винаги е добре да се добавят във всички писма, които се изпращат, данни за друг контакт.