Доставката на продукта е което клиентите наистина искат

Според анализ на Econsultancy потребителите искат повече гъвкавост на опциите за доставка на стоки, като търговците на дребно трябва да отговарят на тази необходимост, за да увеличат броя на реализациите в дългосрочен план. Изглежда половината от анкетираните потребители са изоставили количките си, заради опциите за доставка.

Нашите клиенти наистина искат продуктите до желания адрес. Минимални разходи за доставка, минимум време и перфектни продукти. Всъщност услугите, които не са идеални, са често проблемни. На търговците на дребно се налага да приемат обратно продуктите си, а на куриерите – да правят обратен разнос.

Ecommerce

Що се отнася до опциите, които мислим че нашите клиенти искат, ето списък който може да ви вдъхнови:

  • избор на фиксирана дата за доставката на пратката;
  • избор на точен час за доставка, който може да бъде спазен;
  • възможност за прибиране на покупката от физическия ви магазин от самия клиент;
  • доставка на продукта в деня на подаване на поръчката;
  • възможност за промяна на адреса за доставка или времето за доставка;
  • доставка на продукта през нощта или в почивните дни;
  • доставка на продукта, опакован като подарък, на различен адрес от този в клиентския профил.

Човек може лесно да види, че това дава на клиентите чувство на контрол върху поръчката.

Как може да се намали броят на обажданията, получени по отношение на статуса на поръчка?

  • чрез активно информиране на клиента от SMS, електронна поща или по телефона (когато поръчката напуска склада);
  • чрез проследяване онлайн къде е стоката, което ще намали времето и разходите по изпращане на изрични съобщения;
  • зададен часови интервал, в който ще пристигне поръчката. В момента много куриерски фирми само уточняват определен ден, клиентът може да не може през целия ден да чака пристигането й;
  • опции за промяна на часа или деня на доставка, в зависимост от настъпването на извънредни ситуации за клиента;
  • предаване на AWB код на клиента, за да проверява състоянието на поръчката сам при куриерите.

Как може да се намали или премахне таксата за доставка?

  • Можете да изберете да поемате разходите за транспорт, въпреки че вероятно не е твърде ефективно за бизнеса;
  • разходите могат да бъдат включени в цената на продуктите;
  • могат да се комбинират две или повече поръчки за даден период от време (например 30 дни), за да се намалят разходите за транспорт;
  • наличието на няколко склада, от които да се разнасят стоки на клиенти из страната може да се окаже ефективен начин;
  • избор на транспортни средства с нисък разход на гориво, по възможност, избор на куриерски фирми, които използват велосипеди за къси разстояния;

Знаете ли, че … въпреки че повечето купувачи искат транспортните разходи да са с възможно най-ниска или нулева стойност, има и някои, които биха предпочели да заплащат за доставка като допълнение с цел доставката да се извърши по-скоро, ако тя е на разположение на сайта?

Ecommerce

Как може да се намали броят на върнатите продукти?

  • на първо място може да се въведе практика за телефонно потвърждение при всяка заявка за връщане на продукт, за да се уверите, че лицето не е променило решението си през това време;
  • добре е да се дава възможност да се провери продукта преди приемането му;