Банерите - средство за реклама във и извън онлайн магазина

Нашият екип може да създава банери за вашия бизнес - атрактивни и с уникален дизайн.

Банерът е един от най-често срещаните инструменти за реклама в Интернет. С няколко прости сцени представя накратко продукт, намаление или дори статия, привлича вниманието на потребителя и така се достига по-бързо до желаните резултати или до нова продажба. Банерът е графично изображение съдържащо полезна за потребителя информация. Той се поставя на специално и предварително определено място в сайта, като в повечето случаи съдържа в себе си препратка, която отвежда потребителя до основния източник на информация.

Ecommerce

Банерът има за цел да привлече вниманието на потребителя, като го мотивира да извърши конкретно действие. Той обикновено съдържа в себе си няколко графично-текстови елемента :

  • елемент за привличане на вниманието - може да е изображение или име на търсен продукт/услуга или графично представяне на решение на някакъв проблем;
  • примамливо съобщение или специално предложение - може да е отстъпка, или времево ограничена оферта;
  • "call-to-action" елемент - финално послание, което да накара посетителя да предприеме действие от типа "свържете се с нас!", "Поръчайте сега!", "Вижте още!", "Научи повече!"...

Видове банери

Банерите могат да се разделят по няколко критерия - според размера им в пиксели (468х60, 300х300...), според това дали са статични или са анимирани, според формàта им (.png, .jpg, .swf..), според начина на показване (pop-up, pop-under, инфо лента, банер с фиксирана позиция, фонов банер и други).

Накратко в следващите редове ще разгледаме основните видове банери.

Банери според размера в пиксели

Обикновено сайтовете разполагат с конкретни места с точни размери за банер изображения. В Интернет са се обособили стандартни размери банери, с които дизайнери и фронт-енд програмисти лесно работят. Разбира се, правят се банери извън тези стандарти и това не е нещо, което се случва твърде рядко. Стандартните размери банери са няколко десетки, но някои от по-използваните са : 728x90, 468х60, 234х60, 88х31, 120х60, 120х90, 300х300, 300x 600, 160x600, 120x600, 120x240, 240x400

Банерите извън тези стандарти обикновено се правят с ширината на съдържанието на сайта. Примерно, ако поддържате вашия сайт в ширина 1250px и искате да сложите банер по цялата ширина на страницата, то банерът също следва да е 1250px широк.

Към нестндартните размери спадат и банерите, които играят ролята на фон (т.нар. wallpaper банери срещани често в онлайн медии).

Статични и анимирани банери

Статичните банери имат своите предимства. Те се правят с много добро качество на изображенията и в същото време са много леки (обикновено до няколко десетки килобайта). По този начин красят страница и дават допълнителна информация за намаление или цяла промоция, и то без да товарят страницата излишно. На практика почти не влияят на скоростта на зареждане на сайта.

Ecommerce

Анимираните банери, от своя страна, имат други предимства - те са по-атрактивни. Потребителят вижда динамиката в тях и задържа погледа си. Тези банери могат да имат по няколко послания, така че могат да се кажат повече неща в тях, като посланията се сменят през определен интервал от време. Разбира се, този тип банери правят сайта малко по-тежък и следователно една идея по-бавен за зареждане. Затова и не са толкова популярни.

Банери според формàта

Банерите могат да бъдат в разнороден формàт. Например, статичните банери обикнове са семпло изображение в .JPG или .PNG формàт. Анимираните банери се правят с .SWG или .GIF разширение, но се ползват и всякакви други формати за изображенията.

Банери според начина на показване

Тук също има огромно богатство от видове банери. Ако ползвате банер системата на MerchantPro, ще видите че при създаване на нов банер имате 7 различни вида банери според позицията и начина им на показване.

Ecommerce

Освен това, при определяне на съдържанието на банера, има още толкова типа банери вкл. HTML банер, видео банер, мулти изображения, carousel....

Ecommerce

Всеки тип банер може да се показва по различен начин вкл. като инфо лента над или под хедъра на страницата.

Ecommerce

Богатството на банерите откъм съдържание и поведение се удвоява, когато стане въпрос и за мобилна версия. Банерите могат да бъдат активирани за десктоп/мобилна версия или да са съвсем различни при различните устройства.

Защо да ползваме банери

Банерите остават едно много добро комуникационно средство с посетителите. Могат да се предават кратки, точни, ясни послания на аудиторията. Заинтригуващите изображения и текстове привличат вниманието, а интерактивността на банерите позволява разнообразно поведение и съдържание.

Ecommerce

Екипът на MerchantPro може да направи банери за ваша кампания или за онлайн магазина ви. За повече подробности свържете се с екипа по поддръжка.

Ecommerce

Ecommerce

Ecommerce