4 причини да създадете онлайн магазин СЕГА

Никой от нас не си е представял ситуацията с COVID-19 да засегне толкова жестоко разнообразни сфери на живота. Един от най-големите проблеми, с които трябва да се справим в извънредната ситуация, са икономическите последици от изолацията на населението. Минимум 1 млн. българи ще останат без източник на постоянни доходи, което неминуемо води след себе си огромна безработица.

Хиляди бизнеси са принудени да освободят служителите си поради невъзможност да изплащат заплати. Целият свят е сериозно засегнат от пандемията на коронавирус, с която трябва да се справим заедно. Ще отнеме време нещата да се върнат към „старото нормално“, но засега се налага да се справяме според възможностите си. Не бива да се отчайваме в този момент, а да се замислим как да помогнем на себе си финансово и да „съживим“ икономиката.

Бизнесите с възможност да оперират частично или изцяло в интернет сравнително по-леко ще „преболедуват“ икономическия срив. Затова именно сега е моментът да се ориентирате към стартиране на бизнес в електронната търговия или към дигитализиране на съществуващия си такъв.

1. Вариант за съхранението на съществуващ бизнес

Ситуацията е сериозна. Важно е да останем в безопасност, да сме здрави и спокойни. Трябва да запазим разсъдъка си и да не спираме да се борим да подсигурим препитанието си. Сега е времето да развием нови умения и да започнем да мислим както за настоящето, така и в перспектива. Няма винаги да сме заключени у дома - все някога ще излезем на разходка в парка, ще видим приятелите си и ще си организираме среща в кафене. Въпросът е как да стигнем до този момент, в който животът ще се върне постарому.

Най-засегнати от финансовата криза са бизнеси, които предоставят физически услуги: ресторанти, кафенета, барове, спортни центрове, салони за красота, дискотеки и всички други, които предполагат групово събиране на голям брой хора в едно помещение. Изключение от извънредните мерки на правителството, обявени на 13 март 2020, правят аптеките, дрогериите, болничните заведения и хранителните магазини.

Не са много малките и средни бизнеси, които ще могат да оцелеят месеци наред с намалено потребление. Тези, които са способни да се адаптират към обстановката, имат сравнително по-голям шанс да се задържат на пазара.

Адаптиране към обстановката в случая означава пренасочване към сферата на електронната търговия. Факт е, че населението все по-малко ще потребява стоки и услуги, които не са от първа необходимост. Но хората въпреки това няма да спрат да живеят и да пазаруват. Просто ще го правят по друг начин, а именно предимно онлайн.

Ако управлявате бизнес, свързан с търговия на дрехи, аксесоари, обувки, мебели, битова техника, авточасти и друг, свързан с продажбата на продукти, очевидният ход в случая е създаването на електронен аналог на физическата дейност. Вероятно сте обмисляли подобна стъпка и преди, но сега е моментът да я предприемете, ако искате да продължавате да генерирате приходи и да задържите служителите си на работа.

2. Алтернативен източник на доходи

В случай че работите в един от най-засегнатите сектори, вероятно точно в момента имате нужда от допълнителни доходи повече отвсякога. Не чакайте някой друг (например държавата) да реши вашите проблеми и действайте веднага. Оползотворете времето, което ви е дадено.

Създайте собствен електронен бизнес, който позволява да работите от удобството на дома си. В момента най-натоварени са онлайн магазините за хранителни стоки, дрогериите и аптеките. Хората обаче пазаруват главоломно и детски играчки, електроника, електронни игри, спортни стоки и образователни курсове. Това са неща, от които винаги ще имаме нужда. Започнете да мислите по-мащабно. Изберете сфера, към която проявявате интерес и която ще бъде просперираща дори след края на социалната изолация, която в момента практикуваме.

Може да изберете дейност, която да подпомага основната ви такава по някакъв начин. Например, ако в момента вашият спортен клуб е затворен поради очевидни причини, можете да продавате хранителни добавки, които да помогнат на хората да водят здравословен начин на живот, дори в тази сложна ситуация.

Трябва да се вземе предвид и трудната доставка на стоки от чужбина, поради ограниченото придвижване през границите. Ако нямате възможност да направите голяма инвестиция и да закупите голям брой продукти наведнъж, по-разумно е да изберете нещо, което сравнително бързо може да бъде доставено.

Не е нужно дори да се занимавате с физически доставки. Можете да предлагате цифрово съдържание (е-книги, музика, игри, програми, образователни курсове и аудиокниги). Сега е моментът за иновации в електронната търговия. Дори да се насочите към дейност, която никой досега не е пренасял онлайн, имате реален шанс да успеете да се наложите на пазара.

В началото приходите няма да бъдат достатъчни, но усилията ви ще си заслужават. Към момента няма изгледи скоро да започнем да се разхождаме свободно в търговските центрове и прогнозите са, че социалното дистанциране може да продължи дори 1-2 години с прекъсвания.

Ecommerce

3. Огромен потенциал за потребление

Всички в момента си стоим у дома. Следователно поне 80-90% от времето си прекарваме, залепени за устройствата, снабдени с интернет. Което означава, че ако се справите добре с позиционирането на бизнеса си онлайн, ще получите възможност, каквато никога досега не е съществувала. Цялото българско население може да ви е клиент. Дори хората над 60-годишна възраст ще пазаруват онлайн, поради липсата на алтернативи.

Имате и реален шанс да задържите хората, които в момента спечелите като клиенти. Аудиторията ще се ориентира основно към пазаруване онлайн и тенденциите ще се изменят във ваша полза.

4. Популяризиране изцяло с дигитален маркетинг

Нямате нужда от скъпи реклами, за да привлечете трафик към магазина си. Както вече споменахме, хората така или иначе са неделими от телефоните и компютрите си. Добра стратегия в дигиталния маркетинг ще ви свърши чудесна услуга.

Трябват ви единствено активно присъствие в социалните мрежи, познания по SEO и участие в различни онлайн общества, откъдето повече хора да разберат за вас. Всички дейности, които сме засягали в предишни статии, действат безотказно в този момент. Ако не сега, кога иначе хората ще четат подробно вашия имейл бюлетин и блог статиите, които публикувате в сайта си?

Дори бизнесите, за които не съществува никаква онлайн алтернатива (в което се съмняваме), не бива да спират да напомнят на клиентите си за съществуването си посредством социалните мрежи.

Започнете още днес да развивате вашия електронен бизнес. Ние от MerchantPro ще ви помогнем със съвети, ако решите да започнете, използвайки нашата платформа. Осигуряваме 99% стабилност, дори в най-натоварените шопинг периоди на годината.

Бъдете здрави!