Искате да задържите повече клиенти? Време е да помислите за чат в реално време

Клиентите нямат време да чакат. Имейлите са прекалено бавни, а телефонните разговори невинаги са практични. Клиентът иска да поръча сега, но ако има колебание, може просто да цъкне бутона Х в горния ъгъл и да забрави за вас. Има ли начин да спечелим такива колебливи посетители? Няма гаранция за успех на 100% с всички посетители, но си заслужава да опитате с чат в реално време.

 

Пътят на клиента

Една често срещана ситуация от реалния живот:

Клиент влиза в магазин за дрехи и започва да разглежда. Харесва си една тениска и един панталон и иска да попита за размери. Продавачът не му обръща внимание, съответно той чака няколко минути и си тръгва.

Подобна ситуация се случва със стотици посетители в онлайн магазини. Един сходен случай изглежда по-скоро така:

Клиентът кликва ваша реклама във Facebook. Разглежда магазина ви за домашни потреби и си харесва продукт. Добавя го в кошницата, но се колебае дали да поръча, защото не е сигурен дали е правилният модел за неговата кухня например. Как постъпва след това?

Обикновено има два изхода от подобна ситуация. Първият е неосъществена покупка. В магазина ви липсва чат в реално време, има само телефонен номер и имейл, посочени в контактите на магазина. Писането на имейл и обаждането по телефона изискват прекалено много усилия и време за един онлайн потребител. За да зададе въпрос, той трябва да затвори сайта и да набере номера или да отвори имейла. Това е доста неудобно, особено ако разглежда от мобилно устройство. Ако го накарате да положи излишни усилия, вие ще го изпуснете.

Вниманието му не бива да се отклонява от сайта и от поръчката. Липсата на излишни действия означава по-сигурна продажба.

Вторият изход от ситуацията е по-благоприятен за двете страни. Клиентът се свързва с вас през чата в реално време, задава въпроса си, вие му отговаряте и той прави поръчката. Звучи елементарно и наистина е точно толкова лесно.

 

Какво повече

Не сме приключили с приложенията, които има чатът в реално време. Когато клиентът се колебае, но не задава въпрос, вие можете да се включите и да го потърсите първи. Ако се забави повече от определен брой секунди, попитайте дали има нужда от помощ. По този начин ще ангажирате потенциалните клиенти, докато сърфират във вашия магазин и гарантирано ще осъществите повече продажби.

Някои реплики и отговори дори могат да се направят автоматични, което ще спести усилия на колегите, които се занимават с чата.

Това не означава, че ще спрете да получавате телефонни обаждания и имейли, но пък може да очаквате повече успешни продажби. Не се опитваме да отречем предимствата на имейл маркетинга и разговорите по телефона. Всъщност, ако посетителят има сложен въпрос за разясняване, може да го помолите за неговия телефонен номер и вие да му се обадите.

 

Искам чат в реално време

Ако сте се убедили в предимствата на чата в реално време и недостатъците от липсата на такъв, можете да започнете да мислите как да го имплементирате във вашия магазин.

Единственото, което трябва да направите, е да изберете платформа, която разполага с подобна функционалност. ShopMania BIZ предлага няколко алтернативи за чат в реално време. Може да избирате между приложенията на Olark, SnapEngage, Zopim чат и Intercom. Разгледайте различните варианти и изберете най-подходящия за вашия магазин и неговите клиенти.