Какво представлява клиентското изживяване при електронната търговия и как то ви помага да изградите лоялност на клиентите

Ако управлявате или искате да управлявате онлайн бизнес, тогава сте наясно, че стратегията за стабилно клиентско изживяване е жизненоважна за успеха. Но преди да помислите за справяне с клиентско изживяване е важно да разберете какво представлява то и какво може да направи за вашия бизнес.

Още от създаването на електронната търговия се казва, че продуктът и цената са най-важни. “Добър продукт на справедлива цена винаги ще се продава сам.” Всъщност това изобщо не е така. Поради тази причина, днес ще научите какво представлява, защо е важно в електронната търговия и как да го използвате.

Какво представлява клиентското изживяване и как да го подобрим?

В контекста на бизнеса с електронна търговия и онлайн магазините за търговия на дребно, клиентското изживяване се отнася до това как дадена марка успява да ангажира своите клиенти.

  • Подобрете лоялността - колкото по - щастливи са Вашите клиенти, толкова по-склонни са да купят отново.

  • Помогнете за растежа на клиентската база - тези доволни клиенти не само, че ще се връщат отново, но те ще разпространят на своите приятели за вас. Така клиентска ви база значително ще се разрасне.

  • Намаляване на разходите - по - щастливи клиенти означава и по- лесно клиентско обслужване. С други думи, общуването с удовлетворени хора прави обслужването по - лесно.

Как да измерим клиентското удовлетворение?

Ecommerce

Има купища показатели за измерване на удовлетворението на клиентите, но не е нужно всичките да ги следите. Ето и някои общи взаимодействия, при които може да попитате за обратна връзка

  • след покупка в магазина
  • след взаимодействие с Вашия екип
  • няколко седмици след покупката
  • ако забележите промяна в активността на акаунта на потребителя

ECX срещу UX

Когато говорим за потребителско изживяване, ние неизменно мислим за UX (User Experience). UX се фокусира повече върху функционалността и практичността на сайта. Например, ако потребител каже, че му е било трудно да намери бутона за добавяне в количката или каквото и да е друго, можем да заключим, че UX на магазина се нуждае от някои бързи подобрения.

Вместо това ECX е по-широк термин, който също включва UX. ECX включва и аспекти като атрактивни цветове, герой банер с добре поставено ключово послание , бърза и ефективна поддръжка на клиенти , персонализирани и подходящи имейл кампании и др.

Ecommerce

ECX управление - какво е това и защо ви е необходимо?

Ръководството на ECX има за цел да гарантира „ цялостното пътуване“ на клиента, в което той знае какво да очаква от началото до края.

Начини за подобряване на изживяването на клиентите

  • Осигурете подобрени мобилни изживявания. - Предоставянето на отлично изживяване при пазаруване при мобилна електронна търговия, може да е от полза за търговците на дребно.

  • Удовлетворяване на клиентите във ВСИЧКИ допирни точки. - Накратко, купувачите обичат да комбинират цифрово и мобилно пазаруване с лично пазаруване. Ето защо търговците на дребно трябва да включат удобни за мобилни устройства контактни точки в своите маркетингови стратегии.

  • включете работни потоци за чат, имейл или SMS.

  • синхронизирайте профил и информация за закупуване между устройствата.

  • включете ръководства за купувачи на място, информационни листове с продукти и предложения

  • Наблегнете на опита на служителите. - Най-добрият начин да се използва връзката между изживяването на служителите и клиентите е да се създаде портал за изживяване на служителите. Този портал може да бъде интранет система, която ще изпраща персонализирани съобщения до вашите служители и допълнително ще засили тяхната ангажираност с вашите клиенти.

Ecommerce

В заключение

Без значение какво изживяване при пазаруване при електронна търговия предлагате на клиентите си, сигурността на данните трябва да бъде една от най-големите ви притеснения.

Киберпрестъпниците винаги търсят вратички, за да откраднат личните данни на клиентите ви. По-лошото е, че повечето клиенти често не предприемат необходимите стъпки, за да се защитят. Това е добра причина да бъдете особено бдителни, когато изграждате сигурен клиентски опит за електронна търговия.

Надяваме се тази информация да Ви е била полезна. В следващата ни статия, може да очаквате няколко съвета за защита на клиентските данни.

Линк към предната ни статия: https://bit.ly/3xQlTtp

Политика на конфиденциалност
Използваме бисквитки, за да създадем необходимата функционалност и да подобрим преживяването в сайта ни. С продължаване на прегледа на сайта Вие се съгласявате с нашата Политика за бисквитки.