Стъпка 3 - Добавяне на статични категории, характеристики и брандове

В тази статия ще ви покажем как може да добавяте категории, продуктови подкатегории и марки към вашия магазин в MerchantPro.

  1. Добавяне на основна категория Нека започнем със статичните категории, които са един от двата вида категории, които можете да показвате в магазин на MerchantPro - другият тип са динамичните категории.

Ecommerce

Повече за двата вида категории може да намерите тук

Забележка
Статичните категории могат да имат 3 нива на свързани подкатегории. Ако статичните категории са зададени като видими в магазина, при достъп до категорията в магазина ще се показват продуктите, причислени към съответната категория. Например, статичната основна категория Обувки може да има структурата Обувки > Дамски обувки > Ботуши > Ботуши на токчета .

Добавяне и задаване на статична категория

За да добавите статична категория в своя магазин, следвайте стъпките по-долу:

  1. Отидете на меню Каталог> Категории ;

  2. На страницата, която се отваря щракнете върху бутона Добави категория ;

  3. В полето, което ще се появи на екрана, изберете опцията Статична категория ; Веднага след като направите категорията ще се отвори нова страница, която трябва да попълните.

Ecommerce

  1. В специалното поле за Име въведете името на категорията, която искате да добавите в магазина ;

  2. Отидете на Родителска категория и изберете типа категория, която искате да добавите ; (ако изберете Без родител , тогава новодобавената категория ще бъде родителска категория; ако изберете категория от създадените по-рано, тогава добавената категория ще стане подкатегория на тази категория)

  3. Отидете на Позиция в списъка (показване по категория) и изберете позицията, която категорията ще заема в списък с категории ;

  4. Отидете в Начин на представяне и изберете една от следните опции за показване на категория на сайта ;

  • Показване на списък с продукти
  • Показване на списъка с подкатегории
  • Показване на списък с подкатегории (с изображения)
  • Показване на списъка с подкатегории (с изображения) и списъка с продукти
  1. Отидете на Състояние и изберете една от следните опции ;
  • Активен (показва се на сайта) ;
  • Неактивен (не се показва на сайта) .
  1. Продължете с Описание, Мета заглавие и Мета описание ;

  2. Щракнете върху бутона Запази , след като проверите всички настройки ;

Добавяне на подкатегория

При добавяне на подкатегория процесът е подобен на добавянето на основна категория.

Разликата е, че в настройката „Категория майка“ трябва да добавите категорията или подкатегорията, на която ще бъде подчинена новата подкатегория, която искате да добавите.

Ecommerce

Например, ако добавите подкатегорията „Обувки за боулинг“ , можете да я подчините на подкатегорията „Маратонки и спортни обувки“ , която от своя страна е свързана с родителската категория „Мъже“ . По този начин структурата на категориите в магазина ще бъде във вида „ Мъже > Маратонки и спортни обувки > Обувки за боулинг“ .

Кликнете върху „Запазване“ , след като проверите всички настройки.

Добавяне на продуктови характеристики

Продуктови характеристики определят даден продукт и могат да се използват както за строго описателни и информативни цели, така и за да позволят на потребителите да конфигурират продукт, преди да го добавят в количката, в случай на продукти с варианти.

  1. Отидете в Каталог > Продуктови характеристики и натиснете бутона „Добави характеристика“.
  2. Въведете име на характеристиката (то ще се показва и в магазина). Пример: Цвят.
  3. Изберете Тип характеристика:
  • по подразбиране
  • цвят
  • изображение
Забележка: Полетата за въвеждане се променят според избрания тип.

Въведете стойностите на характеристиката. Пример: бял, черен, сив.

Определете къде ще се използва характеристиката. Отметнете опцията „Разреши добавянето на продуктови изображения за тази характеристика“, ако искате различни снимки за всеки вариант на продукта.

Довършете, проверете настройките и натиснете „Запазване“. Новият атрибут ще се появи в магазина според зададените настройки.

Важно
За да се появи дадена характеристика във филтърния списък на магазина, е необходимо тя да бъде свързана с поне един продукт в каталога.

Добавяне на брандове/производители

  1. Отидете в Каталог > Брандове и кликнете върху бутона Добави на бранд.

Ecommerce

  1. Въведете името на бранда и добавете линк.
  2. След това добавете описание на марката и качете нейното лого.
  3. По желание можете да редактирате мета заглавието и мета описанието, като отворите секцията SEO , където съществуващата информация се взема автоматично от информацията, която сте въвели преди това на страницата.
  4. Кликнете върху „Запазване“ , след като проверите всички настройки.

Следваща статия: Стъпка 4 - Добавяне на данни за контакт и активиране на методи за контакт

За повече информация може да ни пишете на имейл support@merchantpro.bg

Последна промяна: 12 Sep 2025
Полезна ли бе страницата?
Все още ли имате нужда от помощ?