Статистически данни от платформата за месец май

В следващите редове ще се опитаме да направим анализ на статистическите данни от магазините в платформата. Целта на това проучване е да се покажат средните стойност на някои показатели, които евентуално да послужат като ориентири за ефективност за всеки отделен администратор на магазин, който реши да направи своя справка. Показателите по-долу представляват осреднена стойност на дадения показател от всички магазини. Затова всеки отделен магазин може да направи своето сравнение спрямо средните стойности.
Ще започнем с посещенията според типа устройство. Много отдавна вече посещенията от мобилни устройства изпревариха посещенията от стационарни компютри. Разликата днес се измерва в пъти. Ето относителният дял на типа посещение средно за всички магазини на платформата в България:
Посещения по тип устройство
Устройство | Процент |
---|---|
Мобилно | 72,69 % |
Десктоп | 21,53 % |
Таблет | 7,92 % |
Степента на отпадане е обикновено показател с много високи стойности, особени ако има активни кампании с цел посещения. Ето какъв е средният резултат от степента на отпадане за цялата българска част от платформата...
Средна степен на отпадане
89,40%
Ако някога сте следили дела на посещенията, в които се добавя продукт в количката, може би ще е интересно да се види средния показател на платформата за месец май. Това до известна степен е показател за ефективност. Колкото повече посещения имат добавени продукти в количката, толкова по-голяма вероятност има за стигане до поръчка. Все пак, добавянето в количката е само една крачка преди създаването на поръчка. Задължителна крачка.
Среден дял на посещенията с добавен поне един продукт в количката
3,95%
Стигаме до един от най-важните показатели - дял на посещенията, довели до поръчка. Това е осреднената стойност за всички български магазини в платформата за месеца май
Дял на посещенията, довели до поръчка
1,95%
Посещенията, които не са отпаднали, т.е. тези в които посетителят се е задържал на сайта, но не е добавен продукт в количката, можем условно да наречен Пасивни посещения. Това са посещенията, в които посетителите все още правят проучване на продуктите или следят цените, или просто са посетители които не сме успели да привлечем като клиенти по някаква причина. Ето каква е средната стойност на пасивните посещения в платформата:
Среден дял на пасивни посещения
6,65%
Осреднената стойност на поръчките в лева е изчислявана като се взема средната месечна стойност на поръчките за всеки магазин поотделно и след това се осредни този показател за всички магазини.
Средна стойност на поръчките в лева
286,03 лв.
Средният брой продукти в поръчки е изчислен по аналогичен начин. Първо се взема показателят за всеки магазин поотделно и след това осреднява за всички.
Среден брой продукти в поръчка
1,59
Дял на изоставените колички е показател, който показва какъв процент от всички създадени колички, т.е. посещения с добавен поне един продукт в тях, не стигат до потвърждение.
Среден дял на изоставените колички за всички магазини в платформата
51,17%
Дял на възстановените изоставени колички е показател, който показва какъв е делът на изоставените колички, които обаче впоследствие се възстановяват и стигат до поръчка
Дял възстановени изоставени колички
0,05%
Дял на поръчките с върнати стоки или изцяло върнати поръчки. Това е показател, който много силно варира от магазин до магазин. Има магазини, които просто нямат върнати поръчки, а при други (примерно в модната индустрия или при продуктите за дома) процентът на връщане може да е много висок.
Дял на поръчките с върнати стоки или изцяло върнати поръчки
2,61%