MerchantPro с ултра мощно приложение за URL адреси


Оптимизацията за търсачки неизменно минава през оптимизацията на URL адреси.

Преди години стана модерно URL адресите да са на кирилица, което беше спорно дали кирилските URL адреси са по-оптимизирани за българския пазар или не. Във всеки случай изглеждат по-добре от потребителска гледна точка. Тогава URL адресите изглеждаха нещо от сорта на :

globeorder.com/домашни-потреби/гумени-ръкавици-0291

По късно излезе възможността за закупуване на домейн на кирилица. От тази възможност не се възползваха особено много хора, понеже в началото разширението на домейните (.bg) не можеше да е на кирилица. Те изглеждаха смешно така, но и особено трудно за изписване, защото трябваше да се превключва от кирилица на латиница, за да изпишеш даден домейн. Такива домейни все още могат да се намерят, макар че вече са отживелица, защото от няколко години насам и разширението може да е на кирилица - .бг

И ето че в наши дни един онлайн търговец може да разполага със сайт с URL адреси изцяло на кирилица. Всички, до един. За всяка страница. И ето няколко реални примера за това :

мъниста.бг/бронзови-шапки/шапки-в-афро-стил

мъниста.бг/свързващи-мъниста/посребрено-свързващо-мънисто-с-два-отвора

мъниста.бг/мъниста-туби-2/мъниста-туби-с-флорални-мотиви

Всичко това е възможно не само заради закупения домейн с разширение на кирилица от собственика на мъниста.бг, но и благодарение на приложението на MerchantPro, което оптимизира URL адресите, прави ги по-кратки (ако е необходимо), съдържателни и богати на ключови думи. Изцяло на кирилица, ако ползвателят на приложението така желае.

Какво точно прави приложението "Оптимизация на URL адреси"?

  • премахва "catalog" от URL адреса на категориите (пример : demo-parfumi.shopmania.biz/catalog/дамски-парфюми-2558)
  • премахва "pokupka" от URL адреса на продуктовите страници (demo-parfumi.shopmania.biz/pokupka/bvlgari-jasmin-noir-за-жени-131)
  • променя URL адресите на продуктовите страници автоматично с промяната на имената на продуктите, ако му е заложено да го прави. Така потребителят има контрол над URL адресите и може да ги променя с промяна на името на продуктите си;
  • може да се заложи бранда на продукта в продуктовия URL адрес (напр. somedomain.com/category-name/brand/product-name);
  • може да се заложи или да се премахне категорията в URL адресите на продуктовите страници (напр. somedomain.com/category-name/brand/product-name).

И сега, най-любимото за всеки SEO оптимизатор

  • персонализиране на имена на категории - например ако дадена категория се казва "полимерни плоскости" в URL адреса може да е изписана като "../пвц-плоскости/...", или както другояче си искате;
  • персонализиране на имена на брандове - например Zepter в URL адреса може да стане "../цептер/..", ако оптимизаторът реши, че думата на кирилица има по-голямо търсене;
  • персонализиране на филтри по продуктови характеристики - например - somedomain.com/men-s-watches/water_resistance=2 може да стане : somedomain.com/men-s-watches/water_resistance=30-meters.

Разбира се, всичко това на кирилица, ако желаете. Ето един пример : мъниста.бг/сребърен-цвят/размер-на-отвора-0-4-см

И да не забравяме - ако имате втори език в магазина, можете да персонализирате съвсем различни URL адреси за втория език. Свръх удобно и полезно. Консултирайте се с Вашия SEO помощник по тези въпроси!

Запазане на същите URL адреси при мигриране на магазин към MerchantPro

Всеки опитен търговец знае, че инвестират ли се средства в оптимизацията на конкретни страници, създадат ли се външни препратки към дадени URL адреси в магазина, е най-добре тези URL адреси да останат налични във времето. Не е желателно потребителят да отваря error 404 страница при клик от външна препратка към страница в магазина ни. А при миграция от една платформа в друга, има голям шанс много от URL адресите да се изгубят. Е, вече не е така. Поне ако става въпрос за миграция към платформата на MerchantPro.

Приложението за оптимизация на URL адреси дава възможност да се създадат почти без изключение същите URL адреси, които търовец е имал на предходна платформа.

За URL адресите, които приложението "Оптимизация на URL адреси" не може да пресъздаде в пълна цялост, препоръчваме да се ползва URL пренасочвания (301 redirect), които можете да намерите в меню Настройки -> URL пренасочвания.

И освен това, не забравяйте да активирате и настроите приложението "Персонализирана 404 страница" за всеки случай. За да не попадне все пак клиент на страница, която не искаме да показваме.

Политика на конфиденциалност
Използваме бисквитки, за да създадем необходимата функционалност и да подобрим преживяването в сайта ни. С продължаване на прегледа на сайта Вие се съгласявате с нашата Политика за бисквитки.